سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بنام خدا

در تاریخ 93/8/27 جلسه ای بمنظور دریافت اسناد مالی مورد نیاز بازرس تعاونی و با حضور رییس هیات مدیره و مدیر عامل و بازرس در منزلی واقع در کرج که امور حسابداری شرکت در انجا انجام میپذیرد! تشکیل گردید.نکات حائز اهمیت جلسه به شرح ذیل میباشد

1-اینجانب بعنوان بازرس تعاونی که چندین ماه تلاش و پیگیری داشتم تا اسناد و اطلاعات درخواستی مورد نیاز را از مدیران شرکت تعاونی در یافت نمایم در این روز برای اولین با مطلع شدم که محل نگهداری اسناد مالی تعاونی کجاست! منزل مسکونی یکی از اقوام حسابدار تعاونی! .این موضوع به نظرم هرچند با نیت صرفه جویی در هزینه های تعاونی باشد ولی روشی نادرست و مغایر با اصول اساسی کار حسابداری میباشد.امید است نسبت به اصلاح این مهم اقدام لازم صورت پذیرد.

2-یکی از مهمترین اسنادی که اینجانب از مدیریت درخواست نمودم تا در دسترسم قرار گیرد پرونده کامل پیمانکار پروژه بود که متاسفانه در محل نگهداری اسناد مالی در کرج نبود. نکته جالب توجه اینکه وقتی اسناد مذکوررا در محل پروژه از مدیر تعاونی خواستم (چندین مورد)بیان داشتند که در کرج میباشد!!!

3- در بررسی اسناد هزینه شده در پروژه برخی از هزینه ها توسط مدیر عامل انجام شده که هیات مدیره در جریان آن نبوده اند و اصولا روش هزینه کردن طوری بوده که امکان مطلع نکردن هیات مدیره وجود داشته بدین ترتیب که مواردی بصورت انتقال شتابی و مواردی بصورت واگذاری مستقیم چک اعضای تعاونی به طرف های حساب صورت پذیرفته است. در این خصوص اقای گرامی رییس هیات مدیره ضمن ابراز تعحب و شگفتی، اعلام داشتند که موضوع را در اسرع وقت بررسی و نتیجه را اعلام مینمایند

4-طبق مصوبات هیات مدیره مدیر عامل مکلف شده تا هزینه های بیش از پنجاه میلیون ریال را قبل از هرگونه اقدامی با اخذ استعلامهای لازم به اطلاع هیات مدیره رسانده و پس از اخذ مجوز هیات مدیره در رابطه با هزینه مذکور اقدام نماید. متاسفانه در این مورد هم مدیر عامل تخلف داشته و با بررسی اسناد این موضوع را به رییس هیات مدیره متذکر گردیدم.

امیدوارم مدیران تعاونی تا فاصله تشکیل جلسه بعدی مجمع در هفته های آتی، نقیصه های مذکور را بر طرف نمایند.




تاریخ : شنبه 93/9/22 | 4:1 عصر | نویسنده : ebrahim afsari | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.